Κάθε ρυπογόνα ιδιοκτήτρια εταιρεία έχει ως πρωταρχικό της μέλημα να εκδηλώσει δημόσια την ευαισθησία της για το περιβάλλον και δημοσιοποιεί τον υπερσύγχρονης τεχνολογίας εξοπλισμό των εγκαταστάσεων της, τα ηλεκτρονικά εποπτικά μέσα που διαθέτει και την στελέχωση καθώς και εξειδίκευση του προσωπικού της για την διαχείριση κρίσιμων καταστάσεων , ώστε να διασφαλίζεται η προστασία του πολίτη και του περιβάλλοντος.
Σκοπός όλων αυτών είναι να κερδίσει την συμπάθεια και ανοχή των πολιτών.
Όταν αντικείμενο εργασίας είναι το πετρέλαιο τότε χαρακτηριστικά υποστηρίζουν ότι, ούτε μια σταγόνα δεν πρόκειται να χυθεί στον ωκεανό. Η ζωή πολύ συχνά τους διαψεύδει.
Στην πρόσφατη οικολογική καταστροφή , στη θαλάσσια περιοχή βορειοδυτικά της Αυστραλίας , η ιδιοκτήτρια εταιρεία δαπάνησε πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια για να σταματήσει την ανεξέλεγκτη διαρροή πετρελαίου και φυσικού αερίου. Το αποτέλεσμα ήταν να χυθούν εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου στη θάλασσα.
Τα παράλια της Θράκης είναι ένας τόπος αναψυχής και παραθεριστικών κατοικιών που χιλιάδες Έλληνες και ξένοι επισκέπτονται κάθε χρόνο. Δυτικά της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται μία από τις ωραιότερες παραλίες της χώρας μας, μέχρι τον υγροβιότοπο της λιμνοθάλασσας του Πόρτο-Λάγος. Ανατολικά της πόλης και σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται το Δέλτα του Έβρου, ένα θαύμα της φύσης που για τον λόγο αυτό προστατεύεται από την Σύμβαση RAMSAR .
Εδώ, κάποιοι τεχνοκράτες άνοιξαν τον χάρτη και με μοναδική παράμετρο το χαμηλό κόστος , χάραξαν την συντομότερη και φθηνότερη ευθεία για τη
εγκατάσταση πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξ/πολης , παραβλέποντας κάθε άλλο παράγοντα.
Για να καταλήξει ο αγωγός στο τερματικό του ( δυτικά ή ανατολικά της Αλεξανδρούπολης , διασχίζει όλο τον μεθοριακό Νομό Έβρου, από Βορά προς Νότο.
Καναδά αποκαλούν το βόρειο τμήμα του , λόγω των ποταμών , της γονιμότητας και της παραγωγικότητας της γής. Η πορεία του αγωγού συνεχίζεται νότια, διαπερνώντας την προστατευμένη από την ανθρώπινη δραστηριότητα περιοχή όπου και το περίφημο Δάσος της Δαδιάς. Ο επισκέπτης εδώ μπορεί να παρατηρήσει εντυπωσιασμένος την άγρια πανίδα, τα σπάνια είδη που φιλοξενεί ο τόπος.
Ακόμη κι αν καταστρατηγηθούν οι Συμβάσεις RAMSAR και NATURA η Ελλάδα έχει δεσμευτεί να διαχειριστεί αυτόν τον πλούτο ( είναι η πολιτιστική κληρονομιά που θα αφήσουμε στα παιδιά μας), συνεπώς είναι υπόλογη, νομικά και ηθικά, προς τις δεσμεύσεις των Συνθηκών που έχει υπογράψει αλλά και συνένοχη στο έγκλημα που θα επιτελεστεί.
Συμπερασματικά , η περιοχή έπρεπε να χαρακτηριστεί ακατάλληλη για κάθε είδους ρυπογόνες επιχειρήσεις.
Ο πετρελαιαγωγός θα φτάσει στον προορισμό του, το Αιγαίο, , στο Μπέλο Μόρε ( Λευκή θάλασσα ) για τους Σλάβους. Στην γαλάζια θάλασσά μας ,το σύμβολο της Ελλάδας ,το σύμβολο της ελευθερίας , που τόσοι ποιητές έχουν υμνήσει και τόσα στόματα έχει ταΐσει με τις πλούσιες ψαριές της.
Αυτή τη θάλασσα θα διασχίζουν καθημερινά τα tankers φορτωμένα πετρέλαιο. Πετρελαιοκηλίδες , μαύρα και ρόζ γυαλιστερά κύματα θα επισκέπτονται τα νησιωτικά και χερσαία παράλια του Αιγαίου, κατά την βούληση του Αιόλου. Χιλιάδες άνεργοι από τους κλάδους τουρισμού και αλιείας θα προστεθούν στην υπάρχουσα υψηλή ανεργία. Και η πετρελαϊκή εμπειρία δεν σταματά εδώ. Τα ανταγωνιστικά συμφέροντα στις ( υψηλού ρίσκου ) πετρελαϊκές επενδύσεις αντιμετωπίζονται μόνο με την πολεμική μηχανή και θα κληθούν τα παιδιά μας…
Οι πρόγονοί μας , μας έχουν αφήσει παρακαταθήκη, ιερών αγώνων . Αν θέλουμε να αυτοαποκαλούμαστε Έλληνες πρέπει να το αποδείξουμε και να αποτρέψουμε την Βανδαλική εισβολή.