Πέμπτη 2 Ιουλίου 2009

TRANS - BALKAN PIPELINE !

TRANS - BALKAN PIPELINE !
Με λύπη διαβάζω στον τύπο απόσπασμα από την ομιλία της κας Ελισάβετ Λοβέρδου, εκπροσώπου του υπουργείου Ανάπτυξης επί της διεθνούς ενεργειακής πολιτικής , για το θέμα της κατασκευής και λειτουργίας του Αγωγού Μπουργκάς –Αλεξανδρούπολης, στις 11/11/2008 στην Αλεξανδρούπολη, κατά την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε από την κατασκευάστρια εταιρεία TRANS-BALKAN PIPELINE.
Η κα Λοβέρδου, αναφέρεται σε ανταποδοτικά τέλη, σε έσοδα διέλευσης και τα λοιπά. Κατά την κατασκευαστική περίοδο του αγωγού θα δημιουργηθούν γύρω στις 500 θέσεις εργασίας ( μένω κατάπληκτος ! ) κατά την φάση δε της λειτουργίας θα δημιουργηθούν 250 ολόκληρες ! θέσεις εργασίας. Το πιο πιθανό είναι - χωρίς να σκέφτομαι ρατσιστικά – να προσληφθούν άτομα από την μεταναστευτική δεξαμενή της περιοχής. Από την άλλη, ποια μπορεί να είναι η ανταπόδοση στην σύμπραξη μιας επικείμενης οικολογικής καταστροφής ;
Ζητώ απάντηση στο ερώτημα: Πως θα εισπράξει η χλωρίδα και η πανίδα της περιοχής τα οικονομικά ανταλλάγματα ; ( γιατί περί χρημάτων ο λόγος πάντα).
Το Δέλτα του ποταμού Έβρου έχει χαρακτηριστεί περιοχή προστατευόμενη από τη συνθήκη RAMSAR και ήδη αντιμετωπίζει πρόβλημα καθώς δημοσιεύεται ( εκτός εάν αυτός είναι ένας δρόμος αποχαρακτηρισμού του !!) . Και για όσους δεν το γνωρίζουν απέχει μόλις λίγα μίλια από την Αλεξανδρούπολη.
Οι αρχές της Αλεξανδρούπολης και οι fun του αγωγού δεν έχουν χαράξει την στρατηγική τους με συντεταγμένες την «ιδιαιτερότητα» της περιοχής και την επιθυμία των κατοίκων της. Οι τοπικές κοινωνίες δεν συντάσσονται με το μέρος διεκπεραιωτών ξένων συμφερόντων ( βλέπε ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ-ΧΡΥΣΟΣ- ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ κ.α.) . Οι αρχές του τόπου οφείλουν να σέβονται τις τοπικές κοινωνίες από τις οποίες εκλέγονται και τον τόπο που τους γέννησε και να τον παραδώσουν προς σωστή διαχείριση στα παιδιά τους και τις επόμενες γενιές.
Το έργο του Αγωγού καθεαυτό δεν χαρακτηρίζεται εθνικής σημασίας κατά τον τρόπο που το χαρακτηρίζει ο κος Ζαμπουνίδης ( Νομάρχης Ν. Έβρου ) , αν γνωρίζει την πονεμένη ιστορία του πετρελαίου . Δεν επιτελείται εθνικό έργο προσλαμβάνοντας τριακόσια άτομα . Τα ποσοστά ανεργίας θα συνεχίσουν να είναι στα ύψη . Γιατί δεν αναφέρουν οι «Φίλοι « του Αγωγού πόσα άτομα θα χάσουν τις εργασίες τους λόγω του αγωγού ;(Τουρισμός –Γεωργία –Κτηνοτροφία- Αλιεία- Οικιστική Ανάπτυξη κλπ ;)
Και καταλήγω αναφέροντας ότι ίδιος σε όλες του τις ομιλίες αναφέρεται στις ενδεχόμενες συνέπειες μιάς καταστροφής , σε τραγωδίες κτλ. Είναι μεγάλη η ευθύνη που αναλαμβάνει γιατί γνωρίζει όλα τα μεγέθη . Και ενώ εμφανίζεται υπέρμαχος του αγωγού , των διυλιστηρίων , των χρυσωρυχείων ( και δεν ξέρω τι άλλο θα προκύψει) κάνει επίσημα λόγο στα ΜΜΕ δίνοντας μεγάλο βάρος και προοπτική στην τουριστική ανάπτυξη του Νομού !!! Κάνει δε πρόταση για θαρραλέα αναθεώρηση του συστήματος πολιτικής προστασίας στην διαχείριση ενός ατυχήματος (δικά του λόγια).
Θαρείς και δεν γνωρίζουμε τίποτα για την διαχείριση της πολιτικής από τα κόμματα της βουλής ( μαύρο χρήμα, υποκλοπές , εξαγορά συνειδήσεων κτλ).Και ο νοών νοείτω.